Nevarnost padca! (In odvisnosti.)

10.06.2015

Ko je Joseph Tawadros, virtuoz na oudu, ki slovi tudi po svojem pronicljivem humorju in pretanjenem občutku za modo leta 2012 osvojil nagrado Aria (avstralski grammy), je trikotno, koničasto skulpturo sprejel z besedami: “Ali ni to nevarno? Arabcu zaupati v posest oster predmet?”

Tri leta kasneje so v njegovi obsežni zbirki nagrad že tri takšne koničaste skulpture, kar ga seveda dela še toliko nevarnejšega. Pa ne govorim o terorizmu. (Si kdo sploh lahko poskuša predstavljati terorista, ki nosi dizajnerske čevlje, gizdalinsko privihane povoskane brčice in polcilinder?)

Ne, nevarnost, ki preži na vas, je drugačne, čeprav enako usodne sorte. Njegova nebrzdana energija ter virtuozno, strastno, skorajda hipnotično prebiranje strun vas lahko kaj hitro pripravita do tega, da se vam zašibijo kolena. Od zaljubljenosti. V oud!

Preden pomislite, da ste varni, ker ne marate za “etno glasbo”, naj vam serviramo še en Josephov citat, tokrat (zelo) resen: “Oud ni etno glasbilo. Ni arabsko glasbilo. Ni pokvarjena kitara in ni malce bolj čuden banjo, temveč glasbilo, ki je povsem enakovredno vsakemu drugemu in je doma v katerem koli glasbenem žanru ali čustvenem konkekstu.”

Resničnost te trditve najbolje dokazuje koncert Štirje letni časi, 10. septembra. Na sporedu je namreč med drugim tudi istoimenska Vivaldijeva skladba, gotovo najbolj znana in najpogosteje igrana baročna mojstrovina. Vzhod in Zahod, arabsko in baročno razkošje, oud in violina, Tawadros in Tognetti: silovit, dih jemajoč, popoln (neteroristični) napad na vaše (glasbene) predsodke in čudovita priložnost, da se (pre)pustite in (prosto) padete. V trans.

PS: Za vse željne “100% čiste Tawadros izkušnje”: ne zamudite njegovega samostojnega koncerta v Minoritski cerkvi, 9. septembra. (Opozorilo: “Nevarno! Povzroča odvisnost!”)

Se vidimo,
Vaša ekipa Festivala Maribor

 

--------------------------------------------------
(Besedilo: Maja Pirš)